-
چگونه به تمرین پیانو بپردازیم
شنبه 19 فروردینماه سال 1391 23:55
این روزها همه مردم دچار فقر زمانی هستند و موزیسین ها هم از این قائده مستثنا نیستند . به دلیل تقاضای زیادی که برای تمرین مناسب پیانو از ما شد در این جا به چند نکته اساسی اشاره می کنیم. 1.کارهای خودتان را سازمان دهی کنید: می توان گفت تمرین پیانو به نحوی که بتواند کارامد باشد به این قضیه که شما چگونه خودتان را سازمان دهی...
-
مختصری درباب کنترپوآن
شنبه 19 فروردینماه سال 1391 23:52
مختصری درباب کنترپوآن هنر کنترپوآن، هنر ترکیب خطوط ملودی است. اما عصاره جان چندصدایی (که خود جزیی از نیروی حیاتی موسیقی است)، چیزی بیش از فرایند ترکیب و اجراست و آن را باید تقریبا در همه موسیقی یافت. به بیان روشن تر غالب آثار موسیقی تا حدودی کنترپوانیک هستند. همانطور که تلویحا از لفظ کنترپوانیک برمی آید، در اصل ایده ی...
-
موزیکالیته
یکشنبه 28 اسفندماه سال 1390 00:57
موزیکالیته چیست؟ پاملا گلدسمیت Pamela Goldsmith PhD. Viola منبع: Strings magazine مترجم: آرش اعلایی arasha33@gmail.com به یاد دارم که معلمم همیشه می گفت: همه چیز خوب است، کاملا کوک می زنی و ریتم خوب است. اما هنوز باید موزیکالیته بیشتری داشته باشی. در جاهای دیگر به من توصیه می کردند که با احساس بیشتری بنوازم. من از...
-
راز از حفظ نواختن
دوشنبه 22 اسفندماه سال 1390 15:35
سوال: برای من حفظ کردن یک قطعه کار بسیار مشکلی است. در ابتدا بسیار خوب پیش می روم ولی ناگهان حافظه ام دیگر یاری نمیکند. آیا باید یک جمله را آنقدر تمرین کنم تا از حفظ شوم یا اینکه نکته اساسی دیگری وجود دارد که باید آن را انجام دهم؟ راز از حفظ نواختن یک قطعه تیم استالین ترجمه: لیلا خانی شاید یکی از ترسناکترین ابعاد یک...
-
یک صندلی اضافه برای مخاطب (نقد)
چهارشنبه 26 بهمنماه سال 1390 03:46
یک صندلی اضافه برای مخاطب نویسنده: گریگ ساندو مقدمه مترجم: «مخاطب شناسی یک علم فردی نیست و هرکس به گمان خود نمی تواند یار آن شود. این علم به جمع فعالان عرصه ی موسیقی، تئاتر، نقاشی، عکاسی، سینما و... باز میگردد و توافق جمعی آن ها را برای تربیت و به جلو راندن مخاطب (بیننده، شنونده، خواننده) طلب میکند. اتفاقات بسیاری در...